REKLAMA
Znaleziono 2404 wyników
PKP PLK SA zwiększą bezpieczeństwo na ponad 40 przejazdach kolejowo-drogowychartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK SA zwiększą bezpieczeństwo na ponad 40 przejazdach kolejowo-drogowych
Wyższy poziom bezpieczeństwa na styku torów z drogami zapewnią nowe urządzenia na ponad 40 przejazdach kolejowo-drogowych w województwie wielkopolskim, lubuskim, mazowieckim, łódzkim i kujawsko-pomorskim. Prace zrealizowane będą w ramach projektu o wartości ponad 190 mln zł i finansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO).
PKP PLK za ponad 250 mln zł modernizują stację Ostróda [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK za ponad 250 mln zł modernizują stację Ostróda [FILM]
Trwają prace przy przebudowie stacji Ostróda. W budowie są dwa perony oraz przejście podziemne, które połączy je z budynkiem dworca oraz drugą stroną miasta. Na perony z przejścia będą prowadzić windy, będące wygodnym ułatwieniem w komunikacji na stacji. W ramach zadania wymienianiane są tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów w kierunku Iławy i Olsztyna. W budowie jest nowa nastawnia, wzmacniana jest również konstrukcja kamienno-ceglanego mostu nad rzeką Drwęcą.
PKP PLK realizują największą kolejową inwestycję w historii woj. śląskiego [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK realizują największą kolejową inwestycję w historii woj. śląskiego [FILM]
PKP PLK S.A. realizują największą kolejową inwestycję w historii województwa śląskiego. Jej efektem będą bezpieczne podróże, nowe przystanki oraz większe możliwości w ruchu pociągów. Trwa przebudowa torów, rozjazdów i czterech wiaduktów w Katowicach. Inwestycja na linii Będzin – Katowice Piotrowice jest dofinansowana z UE w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
PKP PLK S.A. zwiększają parametry techniczne – rosną siła i prędkość koleiartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. zwiększają parametry techniczne – rosną siła i prędkość kolei
Modernizacja i ciągła poprawa parametrów polskiej infrastruktury kolejowej nie zwalnia tempa. W porównaniu do września ubiegłego roku pociągi pasażerskie przyspieszyły na torach o długości blisko 1700 km, a towarowe na prawie 1900 km torów. Na ponad 2160 km torów zwiększyliśmy maksymalne dopuszczalne naciski taboru na infrastrukturę. Dla pasażerów przekłada się to na krótsze czasy podróży i wyższą punktualność pociągów. Z kolei większe dopuszczalne obciążenie oznacza sprawniejszy przewóz ładunków.
PKP PLK S.A. kontynuuje modernizację najważniejszej linii kolejowej w woj. świętokrzyskimartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. kontynuuje modernizację najważniejszej linii kolejowej w woj. świętokrzyskim
Będą szybsze podróże, wygodniejsze perony i ułatwiony dostęp do pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuuje modernizację najważniejszej linii kolejowej w województwie świętokrzyskim. Spółka ogłosiła przetarg na przebudowę następnego odcinka linii nr 8 (Sędziszów – Jędrzejów – Miąsowa). Podniesiona zostanie prędkość pociągów do 140 km/h, a dodatkowe tory i nowoczesny system sterowania ruchem zwiększą możliwości przewozu ludzi i towarów na trasie z Kielc do Krakowa.
PKP PLK SA przyspieszają modernizację – rekordowa wymiana torów w 2025 rokuartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK SA przyspieszają modernizację – rekordowa wymiana torów w 2025 roku
W tym roku Polskie Linie Kolejowe zrealizowały rekordowy wynik w zakresie utrzymania infrastruktury z wykorzystaniem pociągów do potokowej wymiany nawierzchni torowej (PUN). Dwie maszyny zrealizowały zadania na łącznej długości aż 169 kilometrów torów – więcej niż planowano i więcej niż łącznie przez poprzednie cztery lata.
Na stacji Pyrzowice Lotnisko wiadukt zapewni sprawne przewozy [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Na stacji Pyrzowice Lotnisko wiadukt zapewni sprawne przewozy [ZDJĘCIA]
Na nowej stacji Pyrzowice Lotnisko wiadukt kolejowy usprawni komunikację. Rozpoczyna się budowa. Rob...
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Wygodniej i bezpieczniej koleją między Radomiem a Tomaszowem Mazowieckimartykuł
Pokaż artykuł
Wygodniej i bezpieczniej koleją między Radomiem a Tomaszowem Mazowieckim
Pociągi pojadą sprawniej i bezpieczniej na odcinku między Radzicami a Wolanowem k. Radomia (lk22). PKP PLK S.A. podpisały umowę z wykonawcą prac, który wymieni tor i sieć trakcyjną na tym szlaku oraz wyremontuje 16 przejazdów kolejowo-drogowych. Inwestycja obejmuje również 9 przystanków, na których zwiększą się dostępność i poziom komfortu oczekiwania na pociąg. Prace rozpoczną się w II połowie 2024 r. Projekt za ok. 140 ml zł będzie finansowany w ramach Krajowego Programu Kolejowego z budżetu państwa.
PKP PLK S.A. przekażą samorządowi dwa odcinki na liniach kolejowych nr 283 i 322 na Dolnym Śląskuartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. przekażą samorządowi dwa odcinki na liniach kolejowych nr 283 i 322 na Dolnym Śląsku
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. porozumiały się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego w sprawie przekazania niewykorzystywanych obecnie linii kolejowych. Samorząd, przez najbliższe 30 lat, będzie zarządzać dwoma odcinkami tras. Zapewni to lepsze wykorzystanie infrastruktury kolejowej w regionie.
Kolej powróci po ponad 30 latach do Łomżyartykuł
Pokaż artykuł
Kolej powróci po ponad 30 latach do Łomży
W centrum Łomży, gdzie dzisiaj ciężko doszukać się pozostałości dawnej stacji – powstaną dwa nowoczesne perony. Nowe życie zyska też nieczynna dla ruchu pasażerskiego linia do Śniadowa. PKP PLK S.A. podpisały umowę z wykonawcą prac, które przywrócą dawno oczekiwane połączenia kolejowe.
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporuartykuł
Pokaż artykuł
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporu
Spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK) oraz PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) porządkują plany inwestycyjne w zakresie rozbudowy krajowej infrastruktury kolejowej na Śląsku. Ustalono podział odpowiedzialności za inwestycje: północna część połączenia Katowice – granica państwa pozostanie w gestii PKP PLK, a południowa - CPK. Punkt przecięcia obu inwestycji to Mikołów.
Nowy wiadukt w Gdyni zwiększy bezpieczeństwo i poprawi komunikację w mieście [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Nowy wiadukt w Gdyni zwiększy bezpieczeństwo i poprawi komunikację w mieście [ZDJĘCIA]
Kierowcy korzystają już z nowego wiaduktu drogowego w Gdyni. Obiekt o długości 185 metrów w ciągu ul. Puckiej zapewnia bezpieczny transport ładunków linią do portu morskiego oraz lepszą komunikację w tej części miasta. Wspólna z Miastem Gdynia inwestycja została zrealizowana za kwotę ponad 65 mln zł netto przy wsparciu środków z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Porozumienie w sprawie budowy ścieżek rowerowych przy liniach kolejowychartykuł
Pokaż artykuł
Porozumienie w sprawie budowy ścieżek rowerowych przy liniach kolejowych
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały porozumienie ramowe o współpracy ze Związkiem Województw Rzeczpospolitej Polskiej. Uzgodnienie dotyczy budowy nowych ścieżek rowerowych wzdłuż linii kolejowych i tworzy podstawę do dalszej współpracy.
Zabytkowa nastawnia w stacji Bytom odzyska dawny blaskartykuł
Pokaż artykuł
Zabytkowa nastawnia w stacji Bytom odzyska dawny blask
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą, który przeprowadzi remont nastawni bramowej w Bytomiu. Dzięki temu, zabytek znów stanie się wizytówką stacji. Wartość zadania to 1,1 mln zł netto ze środków własnych.
Bezpieczniej na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w aglomeracji wrocławskiejartykuł
Pokaż artykuł
Bezpieczniej na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w aglomeracji wrocławskiej
Na sześciu przejazdach kolejowo-drogowych w aglomeracji wrocławskiej w 2024 r. zwiększył się poziom bezpieczeństwa. W marcu dodatkowe zabezpieczenie zyskali kierowcy na skrzyżowaniu drogi i linii kolejowej Wrocław Sołtysowice – Jelcz Miłoszyce. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na nowe rogatki i sygnalizację przeznaczyły blisko 7 mln zł ze środków budżetowych. To kolejne prace zwiększające bezpieczeństwo na torach i drogach Dolnego Śląska.
Nowe rozjazdy zwiększą możliwości kolei na linii z Kielc do Częstochowyartykuł
Pokaż artykuł
Nowe rozjazdy zwiększą możliwości kolei na linii z Kielc do Częstochowy
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na wymianę rozjazdów i części torów na stacji Kielce Herbskie. Inwestycja realizowana w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych” poprawi bezpieczeństwo i niezawodność w ruchu kolejowym, a także poprawi funkcjonalność ważnej stacji leżącej na linii kolejowej nr 61.
Budowa wiaduktów kolejowych na linii Koluszki - Łódź przekroczyła półmetek [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa wiaduktów kolejowych na linii Koluszki - Łódź przekroczyła półmetek [ZDJĘCIA]
Na linii Koluszki - Łódź Fabryczna dwa bezkolizyjne skrzyżowania zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. W Andrespolu oraz Gałkowie zrealizowano już ponad połowę prac konstrukcyjnych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycje wspólnie z samorządami. Łączna wartość projektów współfinansowanych ze środków unijnych POIiŚ w tym regionie to ok. 53 mln zł netto.
[śląskie] Rusza rewitalizacja linii Tychy – Łaziska Średnieartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Rusza rewitalizacja linii Tychy – Łaziska Średnie
Blisko 40 mln zł brutto będzie kosztować rewitalizacja linii kolejowej nr 169 Tychy – Orzesze Jaśkow...
Opóźnienie budowy tunelu średnicowego w Łodzi – aktualizacja harmonogramu inwestycji [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Opóźnienie budowy tunelu średnicowego w Łodzi – aktualizacja harmonogramu inwestycji [FILMY]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały o przesunięciu terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi o co najmniej rok. Pierwotny harmonogram przewidywał ukończenie prac w czerwcu 2026 roku, jednak obecne szacunki wskazują na najwcześniejszy możliwy termin finalizacji w 2027 roku. Dodatkowo inwestor nie wyklucza konieczności wyburzenia części budynków znajdujących się w strefie oddziaływania tunelu.
REKLAMA